Friday, August 17, 2007

Information?

Vad kan man egentligen förvänta sig när man läser på skyltar. Är tanken att man ska få ett hum om vad som kommer att inträffa när man går in på restaurangen, flygplatsen eller var nu skylten befinner sig, det kan ju även vara en etikett som ska förmedla att det här är något bra som alla vi ha.
Det är kanske därför man inte kan köpa den hawaiianska öl sorten Tsunami på det svenska systembolaget.

Om man under sin dag tycker att man bara har träffat en massa sura griniga gubbar så kan man vända sig till JAL. Det Japanska flygbolaget har startat en helt ny typ av support, först nu på försök på Kansai flygplatsen utanför Osaka. Om det faller väl ut kommer alla att bli lite gladare.


Det kan vara ett osäkert kort att gå på restaurang här, inte för att det är särskilt troligt att maten är dålig, det som kan krångla till det är att det kanske inte finns några bilder i menyn, ingen plastmat att peka på eller någon i lokalen som kan engelska. Går man på ställen där det är mycket folk (vuxna japaner) så kan man förvänta sig god mat. Man kan då använda sig av det beprövade tricket att titta efter vad de andra gästerna äter och peka på den gäst som äter det som ser godast ut, brukar till och med framkalla en del leenden. Men hur gör man om den information man får från skylten ser ut så här?
Musik ska vara ett universellt språk, men alla giller ju inte samma sorts musik, även om många på frågan svarar. Öh, nja jag gillar nog det mesta utom modern jazz . Hur gör man då för att marknadsföra sin musik till rätt konsumenter? Svaret finns i ordet grupp, eftersom de flesta säger sig gilla lite allt möjligt så tar vi lite allt möjligt och marknadsför mot en grupp till exempel författare eller till en mer lättlurad grupp som mellanchefer. All kinda hot music for….
Boozers?

Vet inte om den här informationen är korrekt, men här är skylten med den nya slogan för vår support, tre kända S

No comments: