Sunday, August 12, 2007

Huller om buller

En tjej, Elinor lämnade Esters klass nu i sommar. David, fadern i den familjen har varit här i tre veckor extra för att avsluta sitt arbete och åkte i helgen tillbaka till NY USA. Jag tillsammans med David och en familj från tyskland åt en form av hejdå middag på en av de uppbyggda uteserveringarna vid Kamo floden.

Fredag : Lyckades av misstag eller… gå på en av de bästa spelningarna som jag nånsin bla bla bla. Trummor, som Nanta i Korea, fast de stod i publiken och spelade. Ni som arbetar på Micronic kan fråga Sjöström så kan han för klara vad som menas, ni andra får sväva i ovisshet tills vi ses. När det inte kunde bli bättre blev det just det, Det blev nu klart för mig att man återföds, Här hade vi The Who’s gamla trummis återfödd till japan, Mr Keith Moon i en slokhatt som skulle ha gjort Garbo avundssjuk. SunPaulo, en matta av house och på det en otrolig gitarr, trummor, hammondorgel och bas av en kille i zebrakeps. Ja då kunde inte 43-åringen stå still längre.

Lördag: tempelmarknad och inte trodde jag att det fanns onämnbara saker till salu, postorder?
Som sagt man kan hitta det mesta på dessa marknader, glas, smycken, kimonos, rostiga spikar, gamla tågbiljetter och en hel del andra saker. Tog en tur i tempelparken, tror jag plankade in, förlåt. Där var de, dessa djur som låter här i träden och i alla Vietnam filmer.
Man ser dem inte bara hör, var fan är den, vet inte, det bara låter, jag blir galen. Nu har jag sett dem , mm stora, Andreas säger att de lever under mark i sju år och sedan kommer upp och puppas, lever sedan i sju dagar för de har ingen mun (låter som nått Lidberg kunde ha sagt), kan inte ha stått först i kön när anlagen delades ut.

I dag är det också lägga ut mönstrat tyg i floden festival, jo men det är ju en anledning att ta en öl till, mat kunde man också köpa. Pilgrimsmusslor kokta i sitt skal med en klick smör, mmm, nu är ni avundssjuka och det ska ni vara.
En vecka? Jobbe? Ja trodde jag skulle göra det som planerat men det skulle jag inte för jag skulle göra det andra och det var det ingen som informerade om så när Anders ringde från AB så sa jag att jag skulle göra saker jag inte skulle göra men det visste jag inte för ingen hade berättat det för mig så jag ljög utan att veta om det, hur kul är det, förlåt Anders men där var vi nu och jobbade hos kunden, samtal på japanska, information. I morgon kommer det en konsult för att fråga om vad vi tycker om vår arbetssituation, vad är klockan nu 21:30, å framförhållning, i morgon ska vi ju, nej det ska vi inte det har blivit flyttat två veckor, va.
Pratade med konsulten i två timmar, han pratade om sig själv i en och en halv, måste vara en bra konsult, debitering per timme?

Mitt i veckan: dags för nått nytt, fyrverkeri festival, start 19:30 slut 20:30 10000 pjäser, här ligger nyår hos bekanta i lä eller rättare sagt hela Stockholms nyår. Skådespelet ägde rum vid Biwako lake, Otsu, se google earth. Vid den stationen jag gick av vid så var det nog inte mer än hundratusen som samlats för att titta. Uppskattningsvis så var det mellan 300000 tusen och Göteborg som såg på. Himla fint (betyder jätte fin eller mycket fint).

Fredag: Ska på krog runda med Andreas, kommer lite sent från jobbet 22:00, så är livet för en Kansai slav. Träffades på Pig And Whistle (det finns ett piano där igen, så Hans, Helena och Peter när kommer ni?), där var det en kvinna, ja vi tror det i alla fall, från USA. Hon jobbade nog som språklärare på en skola för döva utan att kunna teckenspråk. Hon var fem meter bort men eftersom jag inte kunde höra vad Andreas sa så vi gick
Har även lyckats cykla på en duva, de brukar vara snabba rackare men har väl som alla andra blivit lite slöa i värmen. Smakar som kyckling tycker jag.

Kurama Onsen hur låter det, det var bättre än så. 30 minuter med tåg upp i bergen och där är det 10 grader kallare, vad skönt, 25.

Det är ju tänkt att den här bloggen ska handla om familjen också och nu kanske ni tycker att det var länge sedan jag skrev något om de andra i familjen. Det är helt rätt, de har inte varit här på en månad, men i morgon kommer de. Apropå det så serveras Kyotos bästa drinkar på denna bar, kanske bästa överhuvudtaget, Bakom disken finns två äldre gentlemän som blandar drinkarna så att Hemingway skulle ha varit nöjd, Barmaten är väl snäppet bättre än en svenskstjärnkrog, kostar, nej. Man kan säga 60:- st.


No comments: