Thursday, March 1, 2007

Bengaliska eldar och män med batong

Bengaliska eldar, män med batonger och långa köer, det skulle kunna vara derby på Råsunda mellan AIK och Djurgården. Det skulle också kunna vara en rockkonsert med till exempel Metalica. Om man lägger till en stor blinkande neonskylt med en pil på och två mindre lastbilar och det faktum att de långa köerna är 6 km långa bilköer på en Japansk motorväg. Då blir man orolig, nu har det hänt något riktigt illa. Det visar sig också vara fallet, en man har fått bensinstopp. Jag ville ju bara hem till middagen.

Vi har ingen snö men vi har vinterdoft där man minst anar det

Ester har fått en mobiltelefon, hon betalade hälften själv! Den är illgrön, har kamera, fullmatad med spel, det går att ringa på den också. När jag var i hennes ålder fick jag på sin höjd titta på när pappa ringde fröken ur på söndagarna. Kalle Anka kom ut på torsdagarna, det är annorlunda nu och tur är väl det.

Vi var i Nara i helgen, en före, före detta huvudstad. Rådjur går lösa i den stora parken. Tanken är att man köper en speciell sorts kex och matar dem, de blir ganska på om man säger så, när de ser att man har kex. För Maja blev det som att ha en flock älgar omkring, sig så en viss panik utbröt. Ester blev stångad i baken. I Nara finns och världens största träbyggnad, den är stor. I världens största träbyggnad finns världens största sittande Buddha. Eftersom Lena har lagt in de bilderna som jag hade tänkt använd i sin blogg så ni får titta där också.

Lena fyllde år, inte så mycket men ändå, hon fick ett förkläde.

En dag när jag skulle åka från jobbet så hade någon tagit min ratt, den återfanns framför det andra framsätet. ????.


No comments: