Sunday, March 11, 2007

58 minuter


Jag har så ont, i dag sprang vi Kyotos halv maraton eller rättare sagt vi sprang en del av maran. Det går på tid så man måste passera vissa punkter (5km, 7.5km....) under en viss max tid. Till exempel så måste man passera 9.9 km på 59 minuter för att få fortsätta. Jag kom dit på 58.
Sen var jag riktigt färdig, har så ont. Vid 13.5 km var tiden slut och jag fick åka buss tillbaka till starten.
Loppet utfördes i nyinköpta tajts, många män i tajts var det som sprang. Det var även tjejer som sprang i tajts så man kan väl säga att det vägde upp det hela lite.
När man ska springa så här tuffa lopp måste man tejpa bröstvårtorna för att inte få skavsår. Det är inte skönt att duscha med skavsår på bröstvårtorna. Helst ska man som jag använda en vit idrottstejp med riktigt bra klister. Nästa gång ska jag raka mig lite på bröstet. AJ.

No comments: