Sunday, February 18, 2007

Kamikaze piloter

Man trodde att Kamikaze piloterna tillhörde en svunnen tid, så är det inte. Skillnaden är bara att de är nummera är klädda i kavaj med skolemblem fastsytt på bröstfickan. De kan dycka upp var som helst på sina silverspringare. Det finns inga, absolut inga trafikregler som gäller när man cyklar. Esters komentar i morse när vi möte en kvinna i fullfart, som kom runt en för övrigt felparkerad bil (gatan vi åkte på var av typ sveavägen) " så om man cyklar verkar man få göra lite hur som helst". Nu är ju inte jag själv guds bästa barn när det gäller trafikregler men här har jag inte en chans.

Det börjar bli väldigt likt Sverige. Det var sol hela veckan och på lördagen började det regna, nu är det måndag och solen skiner igen. Varför är det så?

Jag var förkyld , ååååå gud vad sjuk jag var, helt utslagen, men lugn jag är frisk igen.

Japans sämsta restaurng ligger på Kyoto Zoo....... fy@#¤, det blev en chipslunch.

Hela den Japanska förpackningsindustrin vekar ha varit på kurs hos den ryska docktillverkaren, ni vet den där dockan som man öppnar så är det en ny docka inuti, man öppnar den och så vidare. Fyra lager bara för att få lite smör på brödet.

Bröd. Lena köpte rågmjöl, hutlöst dyrt, bakade rågbröd, hutlöst gott, älskar den kvinnan.

No comments: