Thursday, December 13, 2007

Önska dig en stilla natt.

Nu är det jul och tomten kommer och klappar de små på huvudet så att de hjärnskakning få tralla lalla lej. Nu spelas det julsånger överallt och det är 30 grader varmt i Guam.

Vad önskar du dig, fred på jorden? Är du dum i huvudet jag vill ha ett spel till min DS.

Det sätts vinterdäck på min bil idag, Jag önskar mig lite snö till nästa år så vi kan prova på att åka skidor i Japan. Mera folk mindre stress? Julstress mmm så gott ordet smakar, men något är fel, Japanerna verkar inte vara julstressade, Vi firar inte jul säger de, men julhandeln är i fullgång och överallt påminns man om att det snart är den 24 igen. Det är alltså firandet som gör att vi i Sverige talar om julstress. Om vi bara fick äta oss feta, köpa presenter till varandra och vänta på Tomten utan att fira, så skulle vi må bättre. Så sluta fira jul för folkhälsans skull, firandet kan vänta till nyår. Nyår? Vad ska vi göra då? Å vad det är stressande att inte veta….

Pappa kan vi köpa jordgubbar?
Ja varför inte det är ju jättegott.

Just nu är kursen för den Japanska yenen 0.0575. Jordgubbar är gott och det är 30 grader varmt i Guam.
Vad var det du önskade dig.
Sluta larva dig Pappa!
Vi får väl se vad Tomten har med sig.
ÅÅÅÅÅÅ.

Ja, god jul och gott nytt år då till er alla och önska er en stilla natt, det har ni säkert förtjänat.
Nästa år fortsätter jag att skotta i havet.

No comments: