Monday, November 17, 2008

Curry nam nam

Det är så skönt med japanska män som ska vara extra manliga, så som när det under lunchen gäller att imponera på kontorets enda kvinnliga inslag. Indisk curry? Ja jag tar lunch A, Va? Hur stark? Normal. Min japanska kollega, jag vill ha stark. Kyparen mmm vilken nivå? Nivå fyra ok. När väl maten (förrätten) kommit in och vi börjar äta, Min kollega, det var inte så starkt, nej det är tandori det är inte så starkt, mmmm. Del två. Huvudrätten. Starkt? Ser i ögonvrån att min kollega tappar lite ris i sitt knä, tittar lite nogare och ser då att det inte var ris som föll i knäet utan en droppe svett, tydligen ganska starkt och nu droppar det inte bara utan det rinner? Ungefär som när man tvättat sig i ansiktet och fått tvål i ögonen och inte hittar handduken. Kan inte hålla mig. Du regnar det här inne?

No comments: